Hoe Kun je ZelfHypnose Doen...

 


De gemakkelijke manier

Van: Chris Thompson

Wat als ik je vertelde dat zelfhypnose gemakkelijk is, effectieve, en aangenaam?

Ik heb een geheimpje voor je. Alle hypnose is zelfhypnose. Een opgeleid hypnotiseur gidst je in een trance, waardoor je toegang kunt krijgen tot een deel van je, dat de antwoorden weet op jouw problemen. Het grote nieuws is dat je kunt leren om dat ook voor jezelf te bereiken.

Dit artikel leert je op een eenvoudige manier jouw interne “Probleem Oplosser” te bereiken; Jouw onderbewustzijn!

Bewustzijn vs. onderbewustzijn

Je kan bewust aandacht geven aan veel dingen tegelijk. Terwijl je dit artikel leest, kun je je bewust zijn van de temperatuur in de kamer, de geluiden rondom je, de manier waarop uw kleding voelt op je huid, of de (on)regelmaat van jouw ademhaling.

Had je al die dingen al opgemerkt voordat ik je er op gewezen heb? Misschien niet bewust, maar een deel van je, waarvan jij je niet bewust was, had het allemaal opgenomen. Dit is je onderbewuste of onbewuste geest.

Jouw onbewuste geest verwerkt miljoenen stukjes informatie per seconde. Het voelt de manier waarop de label in de kraag van je shirt voelt, op de achterzijde van je nek. Het hoort de geluiden van de ventilatie of het verwarmings systeem. Het registreert alles wat je ziet, hoort en voelt, alle geur en smaak, en elke aanraking op elk moment, de hele tijd.

Jouw onbewuste maakt al gedetailleerde opnamen van jouw leven sinds het moment dat je ter wereld kwam. Het onthoudt elke ervaring die je ooit had, elke boek dat je ooit hebt gelezen en elke woord je hebt ooit gehoord. Al deze ervaringen zijn geabsorbeerd, opgeslagen en hebben geholpen jou te maken tot de persoon die je bent.

Stel jouw onderbewuste eens voor als een reuzachtig museum. Eén die zich uitstrekt over km’s en veel etage’s hoog is. Dit museum is vol van fijtelijkheden en boeken vol kennis. Het museum is donker. Een bewaker binnen heeft een zaklamp, die kan verschillende dingen gelijkertijd verlichten. Zoals bijvoorbeeld de geluiden om je heen en de temperatuur van de kamer, maar ook de snelheid van ademhalen…

Tijdens hypnose, is de bewaker ontspannen genoeg om je te helpen één onderwerp tegelijk te belichten, die nodig is om jouw probleem op te lossen. Het antwoord komt van binnenuit, uit jouw eigen persoonlijke museum, gevuld met jouw spullen, dus het is volledig aangepast aan jou.


Traditionele therapie vs. hypnose

Wanneer we proberen onze problemen op te lossen door ze bewust te bespreken, kunnen we ze mogelijk juist versterken. Het probleem lijkt daardoor juist groter te worden, enger en meer onoverkomelijk. We kunnen daarbij wel denken te weten waar het probleem vandaan komt, maar we denken bijna altijd verkeerd.

Er is een eenvoudige, effectieve manier om toegang te krijgen tot het onderbewuste en de lichtstraal van de zaklamp te richten op de oplossing.

Vertel jouw onderbewustezijn wat je wilt.

Jouw onderbewustzijn wil je geven wat je wilt. Het bepaalt wat je wilt, door te registreren waarop jij je focust. Als jouw focus ligt op wat je juist Niet wilt, zal jouw onderbewustzijn proberen je juist dat Wel te geven. Dat is waarom het belangrijk is, jezelf op positieve dingen te focussen.

Bijvoorbeeld: Als je een kind vertelt, "Niet met de melk knoeien." moet dat kind eerst vorm geven aan het idee wat het betekent om “melk te morsen”. Kinderhersenen moeten daarna de verklaring "Niet doen" toevoegen.

Onder stress zijn kansen eigenlijk hoger dat het kind eerst de melk zal morsen, voordat het toekomt aan de verwerking van het "Niet doen”-deel.

Het zou beter zijn te zeggen: "Wees voorzichtig met de melk." Dit creëert een beeld van voorzichtig worden, in plaats van een beeld van morsen.

Wanneer je denkt, "Ik wou echt dat Ik kon stoppen met overeten", creëren jouw hersenen een beeld van overeten. Jouw ondebewustzijn denkt "overeten" is wat je wilt en laat het gebeuren. In plaats daarvan moet je je hersenen vertellen wat je Wel wilt, omdat waar we ons tegen verzetten, de neiging heeft om aan te houden.

Als je zegt: "Ik wil slanker worden en gezond. " Creëren uw hersenen een beeld van een slanke en gezonde versie van jou en gaat werken aan het mogelijk maken.


 

Hier is hoe je Zelfhypnose doet

Stap 1: Houd het Super Simple

Benoem voor jezelf duidelijk de volgende 3 dingen:

1) Duur van de sessie: Beslis hoe lang je wilt dat de sessie zelfhypnose moet duren.
Bijvoorbeeld: Ik ga in een trance voor 20 minuten

2) Doel: Maak voor jezelf zeer duidelijk wat je wilt van deze sessie.
Bijvoorbeeld: Ik wil stress-vrij zijn en mij meer ontspannen voelen.

3) Hoe jij je wilt voelen: Hoe jij je wilt voelen aan het eind van uw sessie?
Bijvoorbeeld: Wanneer ik wakker word, ben ik helder van geest weer klaar wakker, voel mij verfrisd, vernieuwd en alert. 

Tip: Als je zelfhypnose gebruikt voordat je naar bed gaat, kunt je zeggen: "Ik zal ontwaken met een gevoel diepe ontspanning en zal gemakkelijk weer in slaap kunnen vallen.

Het deel van jou dat alles in zich opslaat, is ook het deel dat de tijd in de gaten houdt.
Vertel jouw onderbewustzijn wanneer je wakker wilt worden en vertrouw erop dat dat ook gebeurd. 

 

Stap 2: Breng jezelf in trance (ofwel: Hypnotiseer jezelf)

Nadat je de bovenstaande 3 punten duidelijk hebt gemaakt voor jezelf en het onderbewuste is het tijd om in trance te gaan.

Trance kan vele vormen aannemen, maar hier gaat het om de diep ontspannen toestand die veel mensen associëren met meditatie. Het is een zeer helende en verzorgende staat van zijn. Zelfs als je geest afdwaalt terwijl je in trance bent, kan je er zeker van zijn dat het onderbewuste zijn werk doet, zoals je het verzocht. Besef wel dat het allemaal gebeurt onder de oppervlakte.

Deze diepe ontspannen toestand zal de museumbewaker toestaan om genoeg te ontspannen, zodat jouw onderbewustzijn de perfecte oplossing kan vinden voor jou.

Je kunt bewust zijn (of misschien juist niet) van de wijzigingen die plaats vinden, maar je kan er op vertrouwen dat jouw onderbewustzijn aan werk is.

Hoe ga ik in Trance?

In trance gaan start met de overtuiging dat het gemakkelijk is om in trance te gaan!
Als je het moeilijk vind om dit echt te geloven, doe dan alsof je het kunt geloven.
De resultaten zullen hetzelfde zijn.

Onthoud dat je onderbewustzijn overuren maakt om te komen waar jij wilt. Als je zegt: "Ik weet niet hoe ik in trance moet gaan." of "Ik vind het moeilijk te ontspannen." Zal jouw onderbewuste zal zeggen: "Uw wil, is mijn wet." en regelt dat dan. Dus ontspannen lukt niet.

Het zal helpen om hardop te zeggen, "Het is gemakkelijk voor mij om diep te ontspannen..." Zelfs als het voelt als een leugen. Je onderbewuste zal begrijpen wat je wil en elke keer dat je zelfhypnose opnieuw doet, zal het gemakkelijker gaan en lukt het om dieper te komen dan de vorige keer.

 

Enkele trance tips...

  1. Stel je voor dat je in een trance bent. Stel jezelf voor dat je wegzakt in de oppervlakte onder je of juist wegdrijft in de ruimte boven je…
  2. Staar aandachtig naar een plek boven je, boven oogniveau. Focus op die plek tot je begint te merken dat je oogleden vaker gaan knipperen en misschien zwaarder worden. Sta je ogen toe te sluiten en stel je een warme golf van diepe ontspanning voor, die zich verplaatst door je lichaam.
    En dan…. stel je voor, dat je het niet alleen maar voorstelt…….
  3. Het kan heel handig zijn om met een hypnotiseur te werken of te luisteren naar één van onze zelfhypnose opnamen. Dit kan helpen je weg te vinden naar een diepe ontspannen toestand. Zodra je eenmaal een trance hebt ervaren, kan je die ervaring gemakkelijk opnieuw oproepen.
  4. Nadat je zelfhypnose een aantal keren hebt gedaan, kun je jouw onderbewuste gewoon zeggen, "Ik wil in een trance gaan. " dan je ogen sluiten, even diep ademhalen, ontspannen en jezelf laten gaan……..
    Het kan verslavend worden, doordat je je zo goed zult voelen, tijdens en na de zelfhypnose.

 

Stap 3: Relax en Geniet!

Nu je in een diepe ontspannen toestand bent, hoef je niets te doen.
Gewoon laten gebeuren, totdat jouw onderbewuste je weer wakker maakt. Als je gedachten gaan dwalen, laat maar dwalen. Vertrouw er op dat jouw onderbewustzijn doet hetgeen je hebt gevraagd. Het werkt aan jouw probleem onder het bewustzijnsniveau.

Je kunt dit op verschillende manieren ervaren. Je kan het ervaren als een drijvende of zwevende sensatie, of een gevoel van wegzakken. Maar het kan ook gewoon voelen alsof je zit of ligt met je ogen gesloten …. alsof er niets gebeurt.

Ongeacht welke ervaring je hebt, hij is gewoon goed voor jou!

Ik moedig je aan te experimenteren met zelfhypnose. Je zult subtiele verschuivingen of veranderingen merken, die blijven werken voor dagen, weken, of zelfs maanden.
Wanneer je gebruik maakt van jouw onderbewuste mogelijkheden, her-codeer en her-installeer je de hersenen, op manieren die je snelle en duurzame vrijheid brengen.